Titre :
|
Geçmişten Günümüze Azınlık Okulları: Sorunlar ve Çözüm Önerileri
|
Auteurs :
|
Nurcan Kaya, Éditeur scientifique
|
Type de document :
|
texte imprimé
|
Mention d'édition :
|
1. Basım
|
Editeur :
|
Tarih Vakfı Yayınları, 2013
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-975-8813-68-1
|
Format :
|
243 s. / 24 x 16
|
Langues:
|
Turc
|
Index. décimale :
|
370 (Education - enseignement / Eğitim)
|
Mots-clés:
|
eğitim
/
azınlık
/
okul
/
sözlü tarih
|
Résumé :
|
Kapsamlı bir rapor niteliğindeki bu kitapta Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşundan bugüne azınlık okullarının yaşadığı, mevzuat ve uygulamadan kaynakıl sorunların ele alınmasıyla birlikte, bu okulların bugün yaşadıkları sorunlara kalıcı çözümlerin bulunabilmesi için sorunların kaynağı da irdelenmektedir: Bu amaçla okulların bugün yaşamakta oldukları sorunların hangi nedenlerle, nasıl ortaya çıktığı ve tarihi süreçteki izleği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Azınlık okullarından emekli olmuş yöneticiler ve öğretmenler ile halen çalışmakta olanlar ve azınlık okulları mezunları ile halen bu okullarda öğrenim gören öğrencilerden oluşan toplam 29 kişiyle tarih görüşmeleri yapılmış; bu görüşmelerden alınan alıntılar raporda kullanılarak sorunlar örneklendirilmiş ve ayrıntılandırılmıştır. Rapor, görüşmelerden ve proje çerçevesinde düzenlenen diyalog toplantılarından yararlanılarak, uluslararası insan hakları hukuku standartlarının ışığında hazırlanan, sorunların çözümüne yönelik tavsiyelerle tamamlanmıştır.
|
Nature du document :
|
Documentaire / Kaynak veya belgesel
|
Discipline :
|
Sciences économiques et sociales
|