Titre :
|
Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri : Kurumlar, Kişiler ve Söylemler
|
Auteurs :
|
İsmail Doğan, Auteur
|
Type de document :
|
texte imprimé
|
Mention d'édition :
|
1. Basım
|
Editeur :
|
Nobel Yayınları, 2010
|
Collection :
|
Eğitim Bilimleri, num. 372
|
ISBN/ISSN/EAN :
|
978-605-395-386-9
|
Format :
|
445 s. / 23,5 x 16 cm
|
Langues:
|
Turc
|
Index. décimale :
|
370 (Education - enseignement / Eğitim)
|
Mots-clés:
|
tarih
/
eğitim
/
eğitim tarihi
/
destan
/
Orta Asya
/
İslâm
/
din
/
Selçuklu İmparatorluğu
/
Osmanlı İmparatorluğu
/
medrese
/
Türkiye Cumhuriyeti
/
sosyoloji
|
Résumé :
|
Bu kitapta Türk kültür ve uygarlıklarını üreten eğitim olgusu, kişiler, olaylar ve söylemler boyutlarında ele alınmaktadır. Çalışma, yazarın eğitimtarihinin yöntem ve teknikleri doğrultusunda tarihsel ve sosyolojik deneyimlerini öne çıkarmaktadır. Buna göre Türk eğitimi İslâm öncesi dönem, İslâm etkisindeki dönem, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri olmak üzere ana evrelerde tasarlanmıştır. Eğitimsel olaylar ve bu olaylar üzerinde kuramsal ve deneyimsel katkıları olan kişiler ve onların söylemleri ise bu kita bın en özgün yanını oluşturmaktadır. Türk EğitimTarihi lisans dersinin kur tanımı dikkate alınarak hazırlanan bu kitap, aynı zamanda eğitimin Türk kültüründeki serüvenini felsefi ve sosyolojik planda merak eden ortalama okurların ve aydınların da bu çerçevedeki entelektüel ilgilerine cevap verecek ayrıntılara sahiptir.
|
Nature du document :
|
Documentaire / Kaynak veya belgesel
|
Discipline :
|
Histoire/Sciences économiques et sociales
|